FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Techniki driftu Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Foinix
Przewodniczący BTK
Przewodniczący BTK



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 9:12, 23 Wrz 2010 Powrót do góry

Braking Drift - polega na przeniesieniu większej części masy auta na przednią część pojazdu za pomocą krótkich, lecz energicznych naciśnięć pedału hamulca w momencie gdy rozpoczyna się zakręt. Wtedy koła tylnej osi tracą przyczepność i rozpoczyna się poślizg samochodu.

Clutch Kick - tzw "strzał sprzęgłem", polegający na chwilowym naciśnięciu pedału sprzęgła, zredukowaniu biegu i bardzo szybkim, energicznym puszczeniu go w trakcie przejeżdżania przez zakręt. Powoduje to gwałtowną utratę przyczepności kół.

Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - wykonuje się ją przy wejściu w zakręt puszczając na krótko pedał gazu, efektem czego jest powstanie niewielkiej nadsterowności powodującej poślizg, który kontroluje się operowaniem pedałem gazu i kontrowaniem kierownicą. Technika ta używana jest przy większych prędkościach w łagodniejszych zakrętach.

Feint Drift - przed zakrętem wykonuje się skręt w kierunku przeciwnym do kierunku zakrętu, a następnie gwałtownie skręca się kierownicą we właściwą stronę rozpoczynając w ten sposób poślizg.

Dirt Drop Drift - polega na wyjechaniu tylną osią poza tor, gdzie przyczepność opon jest dużo mniejsza, co staje się przyczyną poślizgu.

E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - najbardziej znana technika, polega na zaciągnięciu hamulca ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, w momencie wchodzenia w zakręt.

Jump Drift - tzw "podskok", wykonuje się go na zakręcie przejeżdżając przez tarkę tylnym kołem, które w tym momencie podskakuje i można dzięki temu uzyskać chwilowy brak przyczepności oraz nadsterowność samochodu.

Long Slide Drift - jest to długo trwający drift, rozpoczyna się go za pomocą np. Hamulca ręcznego dużo wcześniej przed zakrętem. Wymagana jest do tego duża prędkość samochodu.

Power Over - technika polegająca na mocnym naciśnięciu pedału gazu w momencie wchodzenia w zakręt. W skutek boksowania kół samochód traci przyczepność i przechodzi w poślizg kontrolowany. Dodatkowym efektem wizualnym jest duża ilość dymu z opon. Technikę tę można wykonać tylko jeśli auto dysponuje wysoką mocą silnika.

Biblia Driftu - (film) [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foinix dnia Czw 9:13, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kudlaty113
Sekretarz
Sekretarz



Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buzko-Zdrój

PostWysłany: Czw 16:49, 23 Wrz 2010 Powrót do góry

Świetny temat, a szczególnie film Smile Chyba sam zacznę się uczyć Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SBA4EVER
Klubowicz
Klubowicz



Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 3:26, 21 Paź 2010 Powrót do góry

W filmiku Biblia driftu ktory rowniez mozna sciagnac z torrentow jest kilka samochodow jak mr2 moje s14 czy ae86 toyota. Kazdy samochod zachowuje sie inacze ze wzgledu na rozklad masy i specyfikacje zawieszenia. Mi bardzo brakuje promilu skretu co pozwalalo by mi sie bardziej wychylac w poslizgu. mowie o dlugich poslizgach gdzie jednak przednie kola musza jechac w kierunku zamierzonym. Dodatkowo mozan montowac na maglownice dystanse co zwieksza skret + drazki kierownicze. pilowanie blokad ograniczajacych skret itd. Polecam osobiscie cos co mnie czeka czyli pochylenie przednich kol. Mozecie podjechac i zauwazyc u mnie jak wygladaja przednie opony. Wczesniej 205 teraz starly sie tak ze wygladaja jak od wski kat pochylenia kol powoduje ze podczas poslizgu opona przylega w wiekszej czesci do asfaltu nie sciera rogow i lepiej sie prowadzi i daje lepsza kontrole w poslizgu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foinix
Przewodniczący BTK
Przewodniczący BTK



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:52, 21 Paź 2010 Powrót do góry

czyli masz ustawione przednie koła w tzw. negatywie... pewnie jakieś -3* albo więcej ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SBA4EVER
Klubowicz
Klubowicz



Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:10, 21 Paź 2010 Powrót do góry

Nie nie zawieszenie bede robil w ta zime mowie o tym czego mi zabraklo i co jest bardzo wazne. Jesli chodzi o przyczepnosc i zuzywanie opon. Zadnych sladow zuzycia po ostrym lataniu nie mieli ci co mieli pochyl. Ja mam nowe opony do wyrzucenia z przodu po jedny treningu i to toyo jeszcze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin