FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Fakty i mity o filtrach stożkowych i gąbkowych Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
kubamtx
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:16, 16 Maj 2010 Powrót do góry

Witam
Czas może żeby to forum ożyło.

1-fakt: Filtry stożkowe filtrują powietrze dużo gorzej-prawie wogole. Nie są przeznaczone do użytku na sucho - muszą być stosowane razem z płynami do filtrów bo inaczej przelatuje przez nie bardzo dużo syfu. Filtr stożkowy trzebą prać i nasączać płynem regularnie.

2-fakt: Przepuszczają więcej powietrza- ale to niekoniecznie podnosi moc. W niektórych przypadkach może spowodować zanik zjawisk falowych w układzie dolotowym i obniżyć moc. A z reguły filtry podnoszą doznania dźwiękowe i sie ludzią wydaje że auto lepiej przyspiesza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eryk
Prezes Oddziału
Prezes Oddziału



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój

PostWysłany: Wto 17:03, 18 Maj 2010 Powrót do góry

Ja uważam że filtry stożkowe i gąbkowe są o.k. Jest tylko jedno ale.faktem jest że przepuszczają więcej powietrza,ale też zmniejszają podciśnienie w układzie dolotowym.By układ dobrze pracował potrzebna jest regulacja składu mieszanki.W matrze murenie mam filtr gąbkowy.Jestem z niego zadowolony.Kiedy się zabrudzi to przepierka,suszenie i zakładam.Zero kosztów związanych z wymianą filtra powietrza:-)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eryk
Prezes Oddziału
Prezes Oddziału



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój

PostWysłany: Nie 0:26, 27 Cze 2010 Powrót do góry

Chciałem jeszcze dodać że bardzo ważne jest umiejscowienie dolotu powietrza .Każdy pewnie zauważył że wczesnym rankiem lub wieczorem kiedy temperatura powietrza jest niższa auto lepiej chodzi.Zimniejsze powietrze jest gęstsze i silnik więcej go otrzymuje.Kiedyś testowałem fiata 125 p fiat 125 p ma na filtrze przesuwkę,którą można ustawić tak,ze silnik zasysa zimne powietrze lub ciepłe znad kolektora wydechowego.Test był przeprowadzany w okresie zimowym przy temperaturze otoczenia około 0 stopni.Na zasysanym przez silnik ciepłym powietrzu fiat spalił średnio 9,1-9,5 litra na 100 kilometrów,natomiast na zimnym 8,2 -8,6 litra benzyny na 100 kilometrów.Test był przeprowadzony w okresie około 3 miesięcy przy intensywnej jeździe na Taxi.
Wydaję mi się że nieporozumieniem jest zakładanie małych filtrów bezpośrednio na gaźnikach poziomych tak jak proponuje wiele firm tuningowych.Lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie zbiornika powietrza i pociągnięcie do niego zimnego powietrza.Takie rozwiązanie ma Matra Murena 2,2 S
Ciekawe rozwiązanie widziałem też w jakimś modelu Talbot Solara.Zimne powietrze było w nim pociągnięte z wnęki tej w której znajduje się silnik wycieraczek i zasysane jest tam powietrze do nawiewu wnętrza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SBA4EVER
Klubowicz
Klubowicz



Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:18, 17 Sie 2010 Powrót do góry

Posiadam K&N jest bardzo wygodny tak jak wspomnial Krzysio myje go specjalnym plynem i nasaczam olejkiem.Proponuje kupic jak najwiekszy zeby zwiekszyc powierzchnie filtrujaca.
Olejek zdaza sie ze potrafi uszkodzic przeplywomierz czasami ,,slowa Bartka Plonki'' i kilka przypadkow ktore wyczytalem na forum turbokillers.
Lenartowicz przestrzega przed stozkami ze wiecej powietrza wiecej syfu.
i tu k&N czym brudniejszy tym lepiej filtruje. Lenart przy 550km jezdzil na filtrze papierowym bodajze dwoch od wardburga.
Osobiscie wykorzystalem jeden dolot do filtra oryginalny z pod maski i jednen zrobilem z 8mm rury pcv od dolu ze zdezaka, dodatkowo odgrodzilem blacha od silnika, blache oblozylem izolatorem ciepla.
Jak zamknalem filtr stozkowy w puszcze z jednym wylotem gorzej szedl, wiec polecam odgrodzic ale nie zamykac na maxa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foinix
Przewodniczący BTK
Przewodniczący BTK



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 12:59, 22 Wrz 2010 Powrót do góry

eryk napisał:

Wydaję mi się że nieporozumieniem jest zakładanie małych filtrów bezpośrednio na gaźnikach poziomych tak jak proponuje wiele firm tuningowych.Lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie zbiornika powietrza i pociągnięcie do niego zimnego powietrza.Takie rozwiązanie ma Matra Murena 2,2 S
Ciekawe rozwiązanie widziałem też w jakimś modelu Talbot Solara.Zimne powietrze było w nim pociągnięte z wnęki tej w której znajduje się silnik wycieraczek i zasysane jest tam powietrze do nawiewu wnętrza.


dobre rozwiązanie jest w silnikach serii S w BMW, gdzie zastosowane jest ITB - jedna przepustnica na jeden cylinder... wszystko doprowadzone do AIRBOXA i tam normalny filtr "kwadratowy"

co do kwadratowych zwykłych wkładów to można je wymienić na materiałowe wkłady K&N które przepuszczają więcej powietrza, a wszystko mamy w seryjnym dolocie... dużo lepsze rozwiązanie od stożka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SBA4EVER
Klubowicz
Klubowicz



Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:34, 23 Wrz 2010 Powrót do góry

I tu sie zgodze doprowadzenie powietrza mozna powiekszyc wylot tez ewentualnie ale lepiej zostawic w puszce gdzie zasysa do filtra od dolu.
nie ma potrzeby wkladania stozka nazwe to glupota ale sa indywidualne przypadki gdzie takie rozwiazanie jest lepsze. 1 apexi - 2 k&n to 2 najlepsze reszta to chlam jak blitz za 800zl itd wystarczy wsadzic szmatke bawelniana miedzy przeplywke a stozek i porownac jak brudzi jesli jest ok to moze byc stozek....

Ja pozbylem sie puchy bo mam turbo i lubie slyszec jak zasysane jest powietrze ze swistem i jak szzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz syczy turbina jak sie wkreca. jak przestaje odpuszcza blov off, basem ktorego nie chce co prawda zajal sie wydech apexa 4'' ktory mruczy strzela i puszcza ogien czasami na 1,5m Smile
Jazdaaaaaaaaaaaa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krakowiak
Klubowicz
Klubowicz



Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:07, 15 Sty 2011 Powrót do góry

generalnie żeby nie modzić i rzeźbić to najlepszym rozwiązaniem jest seryjna puszka (airbox) wypatroszona , doprowadzone do niej świeże powietrze , i wkładka dobrego sportowego filtra . Wiele razy testowałem i wyniki były.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin